Jesteś tutaj: Start / DZIESIĄTKA PROGRAMUJE

DZIESIĄTKA PROGRAMUJE

Artykuły

GIMP

2019-01-28
Powiększ zdjęcie

logo

2018-06-05
Powiększ zdjęcie

Plansza

2018-02-13

Excel- ćwiczenia

2017-11-03

Edytor tekstu- komiks

2017-10-30
Powiększ zdjęcie

Wieczorne kodowanie w SP 10

2017-06-21
Powiększ zdjęcie

14 czerwca 2017 roku grupa uczniów klas IV- VI brała udział w wieczornych zajęciach podsumowujących pilotażowy projekt "Dziesiątka programuje", który w roku szkolnym 2016/2017 był realizowany w naszej szkole. 

Czytaj więcej o: Wieczorne kodowanie w SP 10

Czerwiec

2017-06-21

Uczniowie klas IV poznawali blok - Wyrażenia. Powstały gry "Zgadnij liczbę". Poza tym po raz kolejny korzystaliśmy z czujników. 

W tym miesiącu odbyło się również podsumowanie projektu "Dziesiątka programuje" na zajeciach wieczornych dla uczniów klas IV-VI.

 

Czytaj więcej o: Czerwiec

Maj

2017-06-21
Powiększ zdjęcie

Kolejny miesiąc w klasie VI to zapoznanie się z programem Logomocja i z Edytorem Postaci. Pomimo tego, że ten program nie jest aż tak kolorowy jak Scratch, to spodobał się uczniom. W tym programie tworzyliśmy procedury, używaliśmy przycisków i suwaków. 

Uczniowie klasy V również poznawali ten program. Rysowali podstawowe figury geometryczne takie jak kwadrat, prostokąt, trójkąt równoboczny, pięciokąt foremny, sześciokąt foremny i dowolne wielokąty foremne.

Uczniowie klas IV poznawali kolejny blok - Czujniki. Te klocki, pozwalają duszkom badać otoczenie i pod tym względem współpracują z klockami kontroli. Zazwyczaj  są one parametrami klocków kontroli.  Dzięki nim można stworzyć konstrukcje typu: „Jeżeli Kot dotyka Myszy to wtedy Mysz znika” (czyli kotek zjadł myszkę). Zadawali pytania i sami wprowadzali odpowiedź z klawiatury (Zapytaj i odpowiedz). Dzięki temu powtały quizy matematyczne, w które w wolnej chwili mogą grać uczniowie różnych klas.

Zgadywanka

Quiz matematyczny

Czytaj więcej o: Maj

Nasza gra na Ogólnopolski konkurs Ratujemy i uczymy ratować

2017-06-22
Powiększ zdjęcie

Nasza szkoła kolejny raz przeszła do następnego  etapu VI Ogólnopolskiego Konkursu  „ Ratujemy i Uczymy Ratować”. Program Edukacyjny "Ratujemy i Uczymy Ratować" prowadzony jest nieprzerwanie od kwietnia 2006 roku i skierowany jest do klas I-III w szkołach podstawowych. Poznanie zasad pierwszej pomocy to nie wszystko – na podjęcie działań ratujących życie przez świadków zdarzenia ogromny wpływ ma również ich postawa, pewność co do swoich umiejętności, a także obawy, które często im towarzyszą.

Zadaniem ocenianym przez jury konkursu było przygotowanie gry dotyczącej zasad pierwszej pomocy. Naszym uczniom udało się stworzyć grę "Milion w pierwszej pomocy", oczywiście w programie Scratch. Wzorowana była na dobrze wszystkim znanym Milionerach. Kilka długich dni zajęło napisanie jej. Zachęcamy do spróbowania swoich sił w walce o milion https://scratch.mit.edu/projects/167006434/

Czytaj więcej o: Nasza gra na Ogólnopolski konkurs Ratujemy i uczymy ratować

Kwiecień

2017-06-21
Powiększ zdjęcie

Od kwietnia ruszyły w naszej szkole szkolenia prowadzone przez nauczyciela informatyki dla pań z edukacji wczesnoszkolnej. W każdy piątek licznie gromadziliśmy się w pracowni komputerowej by poznawać takie programy jak Baltie, Scratch czy Logomocja.

Przeprowadziłam również zajęcia dla dzieci z klas IIIa i IIIb, na których powstały wielkanocne kartki świąteczne.

Uczniowie klas IV - VI, wykorzystując klocek "Kiedy duszek kliknięty", stworzyli grę wielkanocną "Złap pisankę".

W kwietniu rozpoczęliśmy projekt "Pou". Celem tej gry było zaopiekowanie się swoim pupilem: karmienie, kąpanie, spanie, zabawa z nim. Ten projekt wzorowany był na znanej aplikacji, którą każdy może ściągnąć. Ale własna apka jest dużo lepsza.

Czytaj więcej o: Kwiecień

Pliki do pobrania