UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ

W roku szkolnym 2018/2019 projekt "Uczymy dzieci programować" realizowany jest przez większość klas 0-3.

Kodowanie na macie, czy programowanie z wykorzystaniem Ozobotów zakończyły się w SP10 wielkim sukcesem i dlatego po raz kolejny przystąpiliśmy do tego ogólnopolskiego programu. To już nasza druga edycja i nie mamy zamiaru na tym poprzestać.

Tak o swoim programie piszą jego twórcy ze strony EduSense:

O programie

"Program edukacyjny ,,Uczymy Dzieci Programować” to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Chcemy pokazać, że programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając go do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści. Można programować na edukacji matematycznej, artystycznej, językowej czy artystycznej.

Adresaci programu:

Nauczyciele i ich podopieczni w przedszkolach, szkołach a także innych placówkach o charakterze edukacyjnym.

Cele:

Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa dla klas 4-8)."

Artykuły

"HOUR OF CODE" W IB

2018-12-16
Powiększ zdjęcie
Z "Godziną Kodowania" wystartowaliśmy w poniedziałek 3 grudnia. Na początku dzieci zapoznały się z ogólnymi założeniami przedsięwzięcia. Obejrzały krótki film i odszukały swoją szkołę na mapie wydarzenia. Bardzo spodobała im się perspektywa codziennego realizowania zadań z zakresu kodowania i programowania. Dlatego wymienienie aktywności związanych z tą tematyką nie sprawiło im większych trudności. Następnie ułożyły zegar, przypominając przy okazji sposób zaznaczania godzin i zaplanowały 12 aktywości na najbliższy tydzień. 
Kolejny dzień to praca w grupach. Najpierw programowanie ozobotów za pomocą kolorowych kodów a później kubeczkowe dyktanda. Środę poświęciliśmy na zapoznanie się z platformą ozoblockly. Na początku, dzięki papierowym komendom układanym na macie pierwszaki poznały ogólną zasadę działania. Dzięki temu nie miały później większych problemów z napisaniem prostego programu. Czwartek, zgodnie z tematyką dnia to zakodowane mikołajki. Nie zabrakło aktywności związanych z kodowaniem świątecznych obrazków, wykorzystując przy tym również wirtualną matę. Ten wyjątkowy dzień to również wykorzystanie programistycznych zagadnień w zabawie ruchowej. Dzieci z wielką radością, odkodowały trasę, którą trzeba było pokonać, aby odnaleźć prezenty. "Programistyczne podchody" na pewno na długo zostaną w pamięci maluchów, bo jak najlepiej zdobywać wiedzę jak nie przez zabawę. Piątek, to zdecydowanie dzień Lightbota oraz czas podsumowań. Okazało się, że "Godzina Kodowania" zamieniła się w tydzień kodowania, a na tym oczywiście nie poprzestaniemy,  bo już nie możemy doczekać się kolejnych wyzwań!
Czytaj więcej o: "HOUR OF CODE" W IB

Zadania wykonane w ramach wyzwania "Godzina kodowania" - klasa 1C

2018-12-11
Powiększ zdjęcie

W grudniu klasa 1C wzięła udział w kolejnym wyzwaniu, jakim była "Godzina kodowania". Wykonaliśmy szereg zadań i aktywności, dzięki którym powtórzyliśmy i utrwaliliśmy wiedzę, rozwijaliśmy wyobrźnię i różne umiejętności.

Czytaj więcej o: Zadania wykonane w ramach wyzwania "Godzina kodowania" - klasa 1C

Dzień Pluszowego Misia - klasa IB

2018-11-30
Powiększ zdjęcie

Niepodległościowe kodowanie i programowanie - relacja klasy 1B

2018-11-19
Powiększ zdjęcie

Niepodległościowe kodowanie i programowanie - relacja klasy 0A

2018-11-19
Powiększ zdjęcie

Wielki Quiz Niepodległościowy - klasa 1C

2018-11-16
Powiększ zdjęcie

W ramach podsumowania tematyki niepodległościowej, zorganizowaliśmy Wielki Quiz Wiedzy o Polsce, a do wzięcia udziału zaprosiliśmy klasę 1A. Dwie drużyny - biała i czerwona - wzięły udział w konkursie. Ważna była wiedza nie tylko reprezentantów klas, ale również publiczności, która w razie potrzeby mogła wybronić punkt dla swojej drużyny. Rzucając kostką losowaliśmy kategorię pytań: językowa, matematyczna, muzyczna, geograficzna i patriotyczna. Po wyrzuceniu 6, drużyna dostawała punkt gratis. Punkty przyznawaliśmy na wirtualnej macie do kodowania i na niej też odznaczaliśmy pytania. Równolegle z konkursem wiedzowym, wybrani reprezentanci obu drużyn musieli odkodować obrazek patriotyczny oraz ułożyć z kubeczków wieżę wyższą niż Pałac Kultury ;) Konkurs trwał ponad pół godziny i... zakończył się remisem! Dzieci wykazały się ogromną wiedzą oraz znajomością hymnu i pieśni patriotycznych. A pytanie dzieci "Proszę pani, kiedy następny konkurs?" mówi samo za siebie ;)
Na kodowanie wykorzystaliśmy też lekcję informatyki i każde dziecko mogło ułożyć swój kod i obrazek w generatorze kodów.

 

Czytaj więcej o: Wielki Quiz Niepodległościowy - klasa 1C

Polska i jej sąsiedzi - klasa 1C

2018-11-15
Powiększ zdjęcie

Klasa 1C z SP nr 10 w Puławach poznawała dzisiaj sąsiadów Polski - ich położenie, nazwy i flagi. Pomagały nam w tym mapy i Ozoboty oraz puzzle z trasami i odpowiednimi kodami. Dzieci miały ogromną frajdę z układania i mocno zaciskały kciuki, żeby Ozobot pojechał tam, gdzie zaplanowały. Wykonaliśmy również mini flagi naszej Ojczyzny, a plakat Polski... to 3 dni grupowej pracy i wyklejania biało- czerwonymi kulkami z bibuły.

#Edusense
#UczymyDzieciProgramowac
#KodowanieNaDywanie
#100LecieNiepodleglosci

Czytaj więcej o: Polska i jej sąsiedzi - klasa 1C

Jestem Polką, jestem Polakiem - klasa 1C

2018-11-15
Powiększ zdjęcie

Klasa 1C z SP nr 10 w Puławach wykonała pierwsze niepodległościowe zadanie. Najpierw rozmawialiśmy o bohaterach narodowych oraz obejrzeliśmy film biograficzny o Józefie Piłsudskim. Utrwalaliśmy polskie symbole narodowe odkodowując je na kartach pracy, a następnie dzieci wykonały serduszka, na których narysowały, czym dla nich jest patriotyzm. Dla dzieci są to nie tylko flagi i śpiewanie hymnu, ale również obrona Ojczyzny podczas wojny, gotowanie dla głodnych i potrzebujących, a także grób Piłsudskiego na Wawelu. W omówieniu tego zagadnienia pomogły nam strzałki kierunkowe prowadzące od startu do mety. Obszerną relację można znaleźć na profilu naszej klasy na Facebooku: https://www.facebook.com/klasasowki

#uczymydzieciprogramowac
#edusense
#100lecieniepodleglosci
#kodowanienadywanie

Czytaj więcej o: Jestem Polką, jestem Polakiem - klasa 1C

"Jesienne dary" - klasa 1C

2018-10-10
Powiększ zdjęcie

"Kosz Pani Jesieni" - klasa 1B

2018-10-02
Powiększ zdjęcie

Galeria

Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie